Jak učíme – Gymnázium KUDYKAMPUS
Jak učíme
tvoříme prostor pro spolupráci, inspiraci i sebepoznání
Nejedeme na výkon. Vnímáme školu jako místo, které má otevírat obzory a kde je možné toho co nejvíc zažít. Jako bezpečné a inspirativní místo pro každého. Jako vysoce kvalitní, ale ne elitářskou vzdělávací komunitu.
K čemu vedeme naše studenty
aby věděli kudy a kam jít: pokračovat na vysoké škole, pracovat ve zvoleném oboru, založit živnost nebo podnikat
aby vynikali v sebereflexi, systémovém a kritickém myšlení
aby uměli porozumět různým aspektům své osobnosti a dokázali vytvářet vztahy s druhými
aby měli dobrou jazykovou výbavu a předpoklady k akademickému studiu
aby uměli pečovat o svou duševní hygienu
Naše principy
1
Učení musí mít smysl a cíl
Místo učebnic vytváříme pro studenty studijní plány na míru, které jasně stanovují, k jakému cíli výuka směřuje, jaké výstupy mají studenti naplnit a podle čeho se bude jejich práce na konci každého studijního plánu hodnotit. Učení by mělo reagovat na individuální potřeby studentů. Proto se neustále ptáme “K čemu to vlastně všechno je?”
2
Od znalostí k dovednostem
Naše studenty vedeme k vysoké úrovni čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Znalosti, které si studenti osvojují, hned ve výuce používají při práci na modelových a problémových úkolech, které vyžadují zapojení kritického či kreativního myšlení.
3
Učíme v souvislostech - integrované předměty
Věříme, že je důležité vyučovat v kontextu. Část výuky se proto odehrává v integrovaných předmětech - Přírodní vědy a Společenské vědy, které propojují různá mezioborová témata. Několikrát do roka pořádáme projektové dny a týdny, klasickou výuku doplňujeme relevantními přednáškami či workshopy, které studentům zprostředkovávají zajímavé zkušenosti, dovednosti či příběhy z praxe.
4
Studenti pracují pouze v hodinách
Naše výuka je založena na plnění povinných úkolů a jiných výstupů ze studijních plánů. Na těchto úkolech studenti pracují přímo v hodinách, nenosí si proto učení domů. Nemáme u nás domácí úkoly, k případnému dokončování úkolů nebo procvičování toho, co zrovna daný student potřebuje, slouží také předmět Study Hours.
5
50% volitelných předmětů od třeťáku
Ve třetím ročníku se studenti přesunou do coworkingový prostor a své vzdělávání si začnou řídit sami. Mohou si vybírat z nabídnutých možností, nebo si je sami vytvářet. Podle vlastního individuální plánu absolvují nejen nadstavbu gymnaziálního základu, ale také odborné stáže na vědeckých pracovištích a ve firmách, dobrovolnictví, samostudium a další rozvojové aktivity.
6
Učíme studenty se sebou pracovat
Od začátku vedeme studenty k otevřené komunikaci pomocí popisného jazyka. Učíme je vytvářet a dodržovat dohody a přebírat zodpovědnost za vlastní učení. Podporujeme je v tom, aby dokázali identifikovat, co konkrétně potřebují pro svůj rozvoj, a aby si dokázali říct o pomoc. Aktivně rozvíjíme schopnost sebereflexe a zhodnocení vlastní práce. Hned v prvním ročníku je k rozvíjení přesně těchto dovedností vyhrazen předmět Osobnostní rozvoj.
7
Transparentnost a digitalizace
Studenti u nás mají vždy jistotu, že vědí, co se od nich očekává. Veškerá zadání úkolů, včetně přesně definovaných kritérií, zpřístupňují učitelé na školní platformě Google Classroom, kde může student sledovat plnění svých povinností a pokrok.
Zaujalo? Máte otázku?