Časté otázky – Gymnázium KUDYKAMPUS
Časté otázky
Vše, co potřebujete vědět o Gymnázium KUDYKAMPUS
Kdo jsme?

Jsme mladé čtyřleté gymnázium, které funguje druhým rokem. Naše škola představuje promyšlený systém vzdělávání, který staví na moderních způsobech výuky a respektujícím přístupu ke studentům. Poskytuje inspirativní prostředí jak studentům, tak vyučujícím a podporuje je v jejich osobnostním rozvoji i dosahování individuálních cílů.

Co zaujalo návštěvníky našich Dnů otevřených dveří?

Návštěvníky otevřených dveří zaujala především přátelská a inspirativní atmosféra školy, která podporuje individuální rozvoj studentů. Líbilo se jim, že škola místo klasických známek klade důraz na sebehodnocení, a nabízí studentům více prostoru rozvíjet se v oblastech, které je opravdu zajímají.

Pozitivně vnímali energii a sebejistotu, s jakou je vzdělávací koncept přenášen do praxe, stejně jako důvěru ve studenty a podporu při překonávání strachů z předchozího vzdělávání, například obav z prezentací. Ocenili také inovativní pedagogický přístup s důrazem na sebehodnocení a sebeřízení, otevřenost školy ohledně naplňování plánů RVP a transparentní pravidla pro studenty.

Zaujala je také metoda hodnocení založená na pravidelném plnění úkolů podle předem stanovených kritérií a možnost účastnit se různých projektů či workshopů, jejichž pomocí můžou studenti získávat různé zkušenosti. Celkově na ně zapůsobila klidná a pohodová atmosféra, výborná organizace a možnost studentů zaměřit se hlouběji na to, co je zajímá.

Jaký máte rozvrh?

Většinou od 9 do 15, v pátek do 12:30. V prvním ročníku mají studenty 32 až 33 hodin povinného gymnaziálního základu. Od třetího ročníku se zvětšuje prostor (14 a 16 hodin týdně), který studenti mohou využít pro individuální studijní i kariérní cíle. Mohou zaměřit na oblasti, které je zajímají, připravit se na další studium na vysoké škole nebo třeba začít podnikat

Nedílnou součástí studia u nás jsou:

Expedice – kombinují akademické vzdělávání v souvislostech s prožitkem, například předmět estetická výchova je veden pouze expedičně. Dále se studenti setkají s divadelními, dobrovolnickými a dalšími expedicemi v návaznosti na program DofE, jehož jsme členy. 

Projektové týdny – zaměřují se na akademické vzdělávání v souvislostech. Mají jedno propojující téma a jasně definovaný výstup, na kterém si studenti ověřují nabyté dovednosti.

Výjezdy – v průběhu školního roku organizujeme sportovní i jiné výjezdy zaměřené na utužování vztahů i budování společných zážitků

Hned od prvního ročníku vedeme studenty k tomu, aby ve škole i mimo ni rozvíjeli svoje zájmy propojené s praxí. Podporujeme je v účasti na konferencích, stážích, workshopech a projektech zaměřených na budoucí trh práce a podnikání.

Vycházíme z toho, že se lidé nejvíce naučí od někoho, komu důvěřují, když k tomu mají motivaci a když něco praktického dělají (projekt, workshop, fyzická činnost). Dáváme si záležet na osobnostech třídních i oborových učitelů. V našem týmu jsou lidé s koučovacím výcvikem, kteří se dovedou ptát, zajímat se o studenty a nabízet podporu tam, kde je to třeba.

Ve škole se naši studenti budou vzdělávat různými způsoby:

  • Výuka podle rozvrhu – zajistíme, že studenti absolvují veškeré povinné výstupy RVP pro gymnázia.
  • Výuka mimo školu se změněným rozvrhem – sem patří expedice, projektové týdny a výcviky.
  • Inspirace od profesionálů – hledej, co tě v životě bude bavit, hledej svoji cestu (workshopy, projekty a zážitky).
  • Seberozvojové aktivity – zapracuj na sobě a nauč se vycházet lépe sám se sebou i s ostatními (pravidelné třídnické hodiny zaměřené na sebereflexi, rozvojové programy a studijní dovednosti s kouči). 
Více >
Jak náročné je studium na Gymnáziu KUDYKAMPUS?

Naše gymnázium je pro každého, kdo opravdu chce a je ochoten na sobě pracovat.

Zaměřujeme se zejména na studentův individuální seberozvoj, podporujeme ho ve věcech, které mu jdou, a nepranýřujeme ho na věcech, ve kterých nevyniká. Výuka od prvního ročníku směřuje k přípravě na maturitu - diagnostika, srovnávací testy, kontrola dosahovaných cílů ze studijních plánů

Nezaměřujeme se na výkon, ale na maximální užitek pro studenty.

V 15 letech jsou studenti už dostatečně intelektuálně zralí, a když je okolí nebrzdí, dokáží většinou dosáhnout cokoliv, co si usmyslí. Je vhodné pro ty, kdo svou budoucnost vidí ve svém podnikání, jako freelanceři, v pomáhajících profesích, v nezávislém životě založeném na porozumění světu a sobě. 

V praxi studovat na GKK znamená, že když student odevzdá 90 % zadané práce, dodržuje termíny a říká si včas o pomoc a obecně komunikuje svoje potřeby, tak se mu u nás daří.

Jakým způsobem studenty hodnotíte, když nejsou známky a testy?

Snažíme se u nich především rozvinout schopnost sebereflexe a nezávislost na hodnocení z vnějšku v maximální možné míře.

Proto nepoužíváme tradiční známky ani procenta, kromě případů vyžadovaných státní správou (maturita, přechod na jinou školu…). Základem hodnocení u nás je pravidelné sebehodnocení podle předem daných kritérií – co jsem dělal, co mi šlo, jak jsem na tom s termíny, na co se chystám. Cílem je, aby se studenti naučili hodnotit se tak, že nejpozději do roka nepotřebují hodnocení od učitele (obě hodnocení jsou shodná).  Kvantifikované hodnocení používáme výhradně screeningově a pro potřeby studenta.

Více >
Jaké je složení a kvalita pedagogického týmu?

Jádro našeho pedagogického týmu tvoří třídní učitelé, kteří vedle pedagogického vzdělání mají zkušenost s prací na inovativních školách a jsou trénovaní v koučovacích dovednostech a systémovém myšlení.

Na rozdíl od jiných středních škol „třídnictví“ je pro ně hlavní činnost a ne pouhý nadúvazek k výuce předmětu. Jsou zodpovědní za to, aby studijní cíle a způsoby jejich dosahování odpovídaly možnostem a zaměření jednotlivce a skupiny.

Více >
Bezpečné prostředí a důvěra

je zásadní pro rozvoj jak studentů, tak učitelů, a je naší hlavní prioritou. Důležitou roli u nás hraje podpůrný tým, který našim učitelům pomáhá v oblastech nastavování studijních plánů, v komunikaci s kolegy, se studenty a s rodiči.

Vycházíme z toho, že lidé se toho nejvíce naučí od někoho, komu důvěřují, když k tomu mají motivaci a když něco praktického dělají (projekt, workshop, fyzická činnost). Dáváme si záležet na osobnostech třídních i oborových učitelů. V našem týmu jsou lidé s koučovacím výcvikem, kteří se dovedou ptát, zajímat se o studenty a nabízet podporu tam, kde je to třeba.

Více >
Pro koho GKK není?

GKK není pro ty, pro které je studium otázkou vysokého výkonu a velkého objemu znalostí, a kteří k jejich nabytí potřebují být pod tlakem nebo mít nad sebou bič. Také není pro ty, kteří se naopak chtějí k maturitě “prosedět” nebo mají tendenci pravidelně obcházet systém pasivitou v různých formách.

Jaké bude školné?

Pro školní rok 2025/26 školné zůstává na 5.500 Kč/měsíc tj 55.000 Kč/rok.

Cenová dostupnost je pro nás důležitá, a proto se řadíme mezi nejdostupnější soukromé školy v Praze, ačkoliv i my musíme reflektovat náklady spojené s platy pedagogů, inflací a nájmem v naší krásné budově. Zvažujete-li poměr “cena-výkon”, jsme jednoznačně tou nejlepší volbou a investicí.

Více >
Zaujalo? Máte otázku?