Fungujeme první rokem. Stavíme gymnázium na moderních základech a s obsahem, který studenti maximálně využijí v budoucnosti. Tak jako nový dům se vším respektem k potřebám toho, kdo v něm bydlí, kde si každý najde svůj prostor. S výbornou infrastrukturou. Kde se dobře žije. Kde jsou dobré vztahy a dobrá energie. Anebo raději bydlíte v historických budovách? 😊
Přístup školy ke vzdělávání, přátelské a inspirativní prostředí, sebehodnocení místo klasických známek a větší prostor k tomu, abych se mohla rozvíjet v tom, co mě opravdu zajímá
Energie a sebejistota, že lze nastavenou koncepci studia přenést do praxe, důvěra ve studenty a ochota pomoci studentům i s nashromážděnými obavami z předchozího vzdělávání (např. strach z prezentací apod.).
Přístup ke studentům, inovativní náhled na pedagogiku, absence hodnocení dětí, důraz na sebehodnocení a sebeřízení, velká otevřenost a upřímnost, jak se škola staví k naplňování RVP, “vyložené karty”, co se týká přístupu studentů ke studiu a důsledcích jejich ne/konání.
Přístup k dětem, hodnocení, možnost workshopů - oťukat si nové věci. Celkově prostě pojetí školního vzdělávání. Prostředí.
Klid a pohodová atmosféra, výborná organizace, konkrétní informace
Možnost žáka se zajímat “hlouběji” o tom co ho zajímá, sebereflexe, (ne)známkování, výběr jazyků, hodiny tělocviku.
Partnerský přístup ke studentům, vedení k samostatnosti a odpovědnosti bez stresování, zážitková výuka v blocích, sebehodnoceni jako základ měření úspěchu
Během studia se průběžně zvětšuje prostor, který studenti mohou využít pro individuální studijní a kariérní cíle. Zejména třetí a čtvrtý rok se mohou zaměřit na oblasti, které je zajímají, připravit se na další studium na vysoké škole nebo třeba začít podnikat.
Nedílnou součástí studia u nás jsou:
Expedice - kombinují akademické vzdělávání v souvislostech s prožitkem. Například předmět estetická výchova je veden pouze expedičně. Dále se studenti setkají s divadelní, dobrovolnickou a dalšími expedicemi v návaznosti na program DofE, jehož jsme členy.
Projektové týdny - zaměřují se na akademické vzdělávání v souvislostech. Mají jedno propojující téma a jasně definovaný výstup, na kterém si studenti ověřují nabyté dovednosti.
Výjezdy - jsou zaměřené na vztahy a zážitky, ať už sportovní nebo v začátcích adaptační a tmelící.
Hned od prváku vedeme studenty k tomu, aby ve škole i mimo ni rozvíjeli svoje zájmy propojené s praxí. Podporujeme je v účasti na konferencích, stážích, workshopech a projektech zaměřených na budoucí trh práce a podnikání.
Vycházíme z toho, že lidé se toho nejvíce naučí od někoho, komu důvěřují, když k tomu mají motivaci a když něco praktického dělají (projekt, workshop, fyzická činnost). Dáváme si záležet na osobnostech třídních i oborových učitelů. V našem týmu jsou lidé s koučovacím výcvikem, kteří se dovedou ptát, zajímat se o studenty a nabízet podporu tam, kde je to třeba. Ve škole se naši studenti budou vzdělávat různými způsoby:
GKK je pro každého, kdo opravdu chce. Nejedeme na výkon, ale na maximální užitek pro studenty.
Máme za to, že střední školu včetně maturity má mít každý. V 15 letech jsou studenti už dostatečně intelektuálně zralí, a když je okolí nebrzdí, dokáží většinou dosáhnout cokoliv, co si usmyslí. Je vhodné pro ty, kdo svou budoucnost vidí ve svém podnikání, jako freelanceři, v pomáhajících profesích, v nezávislém životě založeném na porozumění světu a sobě. V praxi studovat na GKK znamená, že když student odevzdá 90 % zadané práce, dodržuje termíny a říká si včas o pomoc a obecně komunikuje svoje potřeby, tak se mu u nás daří.
Snažíme se u nich především rozvinout schopnost sebereflexe a nezávislost na hodnocení z vnějšku v maximální možné míře.
Proto nepoužíváme tradiční známky ani procenta, kromě případů vyžadovaných státní správou (maturita, přechod na jinou školu…). Základem hodnocení u nás je pravidelné sebehodnocení podle předem daných kritérií – co jsem dělal, co mi šlo, jak jsem na tom s termíny, na co se chystám. Cílem je, aby se studenti naučili hodnotit se tak, že nejpozději do roka nepotřebují hodnocení od učitele (obě hodnocení jsou shodná). Kvantifikované hodnocení používáme výhradně screeningově a pro potřeby studenta
Jádro našeho pedagogického týmu tvoří třídní učitelé, kteří vedle pedagogického vzdělání mají zkušenost s prací na inovativních školách a jsou trénovaní v koučovacích dovednostech a systémovém myšlení.
Na rozdíl od jiných středních škol „třídnictví“ je pro ně hlavní činnost a ne pouhý nadúvazek k výuce předmětu. Jsou zodpovědní za to, aby studijní cíle a způsoby jejich dosahování odpovídaly možnostem a zaměření jednotlivce a skupiny.
je zásadní pro rozvoj jak studentů, tak učitelů, a je naší hlavní prioritou. Důležitou roli u nás hraje podpůrný tým, který našim učitelům pomáhá v oblastech nastavování studijních plánů, v komunikaci s kolegy, se studenty a s rodiči.
Vycházíme z toho, že lidé se toho nejvíce naučí od někoho, komu důvěřují, když k tomu mají motivaci a když něco praktického dělají (projekt, workshop, fyzická činnost). Dáváme si záležet na osobnostech třídních i oborových učitelů. V našem týmu jsou lidé s koučovacím výcvikem, kteří se dovedou ptát, zajímat se o studenty a nabízet podporu tam, kde je to třeba.
GKK není pro ty, pro které je studium otázkou vysokého výkonu a velkého objemu znalostí, a kteří k jejich nabytí potřebují být pod tlakem nebo mít nad sebou bič. Také není pro ty, kteří se naopak chtějí k maturitě “prosedět” nebo mají tendenci pravidelně obcházet systém pasivitou v různých formách.
Pro školní rok 2024/25 jsme stanovili školné na 5.500 Kč/měsíc tj 55.000 Kč/rok.
Cenová dostupnost je pro nás důležitá, a proto se řadíme mezi nejdostupnější soukromé školy v Praze, ačkoliv i my musíme reflektovat náklady spojené s platy pedagogů, inflací a nájmem v naší krásné budově. Zvažujete-li poměr “cena-výkon”, jsme jednoznačně tou nejlepší volbou a investicí.